Designed 2016 by Leen.zelf
 
De regenrand van de auto vervangen
Pagina van L1 en A3 van Wingerden
Omdat we eens goed de onderzijde van de auto wilden bekijken probeerden we deze met behulp van de bovenloopkraan ophijsen. We hadden ons laten informeren of dit mogelijk was en in de Mercedes garage vertelden ze dat men dit soms deed d.m.v. een houten balk door de geopende ramen van de gesloten portieren te steken en daaraan te hijsen. Als we de ruimte boven de portieren en het dak maar opvulden met latjes, kon er niets gebeuren. Gelukkig inspecteerden we alles nog eens toen de wagen uit de vering werd gehesen. We zagen dat er schilfers verf lossprongen van de dakrand.

Met een schroevendraaier krabden we wat losse schilfers weg en zagen tot onze schrik dat het hele dak los kwam van de regenrand. Oorzaak leerde dat de oorzaak hiervan vermoedelijk was dat tijdens de ombouw van de bus door Kronenburg het imperiaal was vast gezet in de dakbalken maar niet goed waterdicht was gemaakt. Hierdoor is er water via de dakbalken in een U-profiel aan de binnenzijde van het dak gelopen. Niet alleen de buitenplaat was weggeroest maar ook er achter de dragende balk van de carrosserie. Door de buitenplaat eruit te slijpen konden we er bij komen en er een nieuwe balk in lassen. De oude beplating was ongeveer 1.2 mm dik, dit is nog met CO2 te lassen. De hele regenrand hebben we moeten vervangen. Door het maken van een profiel van 2 mm dikte en deze te bevestigen aan zowel het dak als de zijwand kregen we weer een goede regenrand. Later, bij het monteren van het imperiaal zorgden we natuurlijk wel voor een waterdichte verbinding.